2015. április 25., szombat

Motor 1.

A motor a mechanika többi részéhez képest eléggé rossz állapotban volt. A hengerek nagyon kopottak voltak, alapméretről éppenhogy kiadta a 2. túlméretet (!). A főtengelyt políroztuk, az összes illesztést helyreállítottuk, a tömítéseket kicseréltük. 

A blokkot és a főtengelyt vagy fél napig mosogattuk mire az 50 éves olajsarat és rozsdát kitakarítottuk mindenhonnan.



A főtengelyt beépítés előtt összeegyensúlyoztuk a lendkerékkel és a szíjtárcsával, egyenként nullázva ki az elemeket. 


A dugattyúkat szintén azonos tömegre hoztuk (25g eltérést is mértünk!), a hajtókarok elég jók voltak ebből a szempontból.


A dugattyúk szemmel láthatóan kínai (után)gyártásúak. Sajnos jelenleg nem kapható más gyártmányban. Szerencsére a fő méreteik jónak bizonyultak, de a gyűrűk illesztését kézzel kellett egyenként beigazítani, mert veszélyesen alatta voltak a gyári tűrésnek.

A motor kiigazított értékei így festenek.

Project: Land Rover S2A Lwb
Hengerűrtartalom: 2286ccm
Hajtóanyag:  Benzin
Sűrítési viszony:  8:1

Dugttyú-henger illesztés
1.
2.
3.
4.
5.
Gyári érték


0.06+
0.06
0.06
0.06-

0.05-0.06

Dugattyúgyűrű horony hézag
1.
2.
3.
4.
5.
Gyári érték:
1.
0.05
0.05-
0.05
0.05

0.05
2.
0.05-
0.05
0.05
0.05+

0.05
3.
0.05
0.05-
0.05-
0.05

0.05
4.






cor.








Dugattyúgyűrű véghézag
1.
2.
3.
4.
5.
Gyári érték:
1.
0.5
0.45
0.45
0.45

0.38-0.5
2.
0.45
0.45+
0.45-
0.45+

0.38-0.5
3.
0.4+
0.45-
0.045
0.45-

0.38-0.5
4.






cor.








Nyugvócsapágy illesztés
1.
2.
3.
4.
Gyári érték:

0.05
0.045
0.04

0.02-0.06

Hajtókarcsapágy illesztés
1.
2.
3.
4.
5.
Gyári érték

0.045
0.05
0.04
0.04

0.025-0.063

Szelepszár illesztés
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Gyári érték:
Szívó
Kipufogó
0.04
0.07
0.05
0.07+
0.06-
0.08
0.05+
0.07






0.02-0.07
0.058-0.1

Főtengely tengely irányú játéka:  0.12



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése